Hosting - Domeny - Internet - Telewizja

Strefa Klienta - Hosting i Domeny

Adrs Email: Hasło:

Strefa Klienta - Internet i Telewizja

Adrs Email: Hasło:

Pomoc dla internetu

Pytania i odpowiedzi

CZY MOGĘ UDOSTĘPNIĆ SWOJE ŁĄCZE SĄSIADOWI?

Nie ma takiej możliwości. Usługa skierowana jest do odbiorców indywidualnych, dlatego udostępnianie łącza innym użytkownikom (poza obrębem Lokalu) jest niezgodne z Regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych.

PRZED ZGŁOSZENIEM AWARII WARTO SPRAWDZIĆ NASTĘPUJĄCE RZECZY

  • - czy w terminie uregulowano płatność za Internet.
  • - Odłącz z prądu zasilacz przez nas dostarczony na kilkanaście sekund, podłącz go ponownie i odczekaj około 2-3 minuty.
  • -Jeżeli posiadasz router, zrób z nim tak samo
  • - Jeżeli po restarcie urządzeń dalej nie ma Internetu, sprawdź zasilanie.
  • - czy system Windows XP/Vista/7 nie wyłączył POŁĄCZENIA LOKALNEGO (start ->ustawienia->panel sterowania->połączenia sieciowe->połączenie lokalne-> zobaczyć czy połączenie lokalne jest włączone, połączenie lokalne pali się na niebiesko, czy też wyłączone, połączenie lokalne pali sie na szaro),
  • - czy w menadżerze urządzeń systemu Windows na pewno mamy zainstalowaną kartę sieciową (żółty znak zapytania oznacza nierozpoznane urządzenie), (prawym przyciskiem myszy "kliknąć" na ikonę znajdującą sie na pulpicie "Mój komputer"->wybrać właściwości -> wybrać zakładkę sprzęt -> wybrać menadżer urządzeń),
  • - czy bezpośrednio przed awarią, nie instalowano nowego sprzętu lub oprogramowania (typu firewall) lub nie zmieniano konfiguracji komputera,
  • - czy w połączeniu sieciowym posiadamy ustawienia "automatyczne" (start ->ustawienia->panel sterowania->połączenia sieciowe->prawym przyciskiem myszy kliknąć na połączenie lokalne i wybrać właściwości połączenia lokalnego->właściwości protokołu Internetowego TCP/IP -> zobaczyć czy wszystko jest ustawione automatycznie),
  • - czy w przeglądarce Internetowej nie ma ustawionego ręcznie serwera proxy (aby to sprawdzić należy uruchomić przeglądarkę Internet Explorer -> wybrać narzędzia -> opcje Internetowe -> z zakładki wybrać połączenia-> ustawienia sieci LAN-> tutaj nic nie powinno być wpisane),
  • - czy komputer nie jest zawirusowany (możliwe, że na ekranie przeglądarki wyświetli się stosowny komunikat),
  • - czy kabel dostarczający sygnał Internetowy jest prawidłowo podłączony do komputera oraz czy nie został uszkodzony (przycięty, złamany, przegryziony, zmiażdżony) w obrębie lokalu,
  • - czy gniazdko Internetowe nie zostało uszkodzone.

JAK ZABEZPIECZYĆ SIĘ PRZED WIRUSAMI I NIECHCIANYMI REKLAMAMI?

W systemie Windows zalecamy zainstalować program antywirusowy, np. darmowy Microsoft Security Essential lub włączyć Windows Defender (Windows 7 i nowsze). System Linux nie potrzebuje programu antywirusowego.
Jeżeli na komputerze często podczas przeglądania Internetu pojawiają się nachalne reklamy, polecamy przeskanować komputer darmowym programem AdwCleaner (w opcjach programu należy wybrać najpierw „Scan”, a po przeskanowaniu zawartości komputera „Cleaning”).

W JAKIM MIEJSCU UMIEŚCIĆ ROUTER WIFI?

Z punktu widzenia optymalnego zasięgu domowej sieci bezprzewodowej router WiFi powinien znajdować się w centralnym punkcie domu.
Dzięki takiej lokalizacji sygnał dotrze do największej możliwej części nieruchomości.
W przypadku domu parterowego z poddaszem oddzielonym sufitem GK dopuszczalne jest umieszczanie routera w centralnym punkcie poddasza.
W przypadku domów wielokondygnacyjnych optymalnie jest umieszczać router WiFi na kondygnacji gdzie internet użytkowany jest najczęściej.

CZY PRĘDKOŚĆ NA WIFI JEST TAKA SAMA JAK NA POŁĄCZENIU LAN?

Korzystanie z bezprzewodowego routera WiFi w celu zyskania dostępu do sieci Internet nie gwarantuje najwyższej jakości połączenia. Abonenci wykorzystujący routery WiFi muszą liczyć się ze stratami sygnału, spowodowanymi tłumieniem generowanym przez elementy środowiska wewnątrz-budynkowego.
Jeżeli zauważysz znaczącą rozbieżność pomiędzy parametrami usługi oferowanymi przez dostawcę, a rzeczywistą prędkością Internetu, sprawdź prędkość łącza wykorzystując kablowe połączenie komputera z urządzeniem abonenckim.

CZY USŁUGA DOSTĘPU DO INTERNETU JEST OPATRZONA LIMITEM TRANSFERU DANYCH?

Nie. Usługa dostępu do Internetu nie posiada limitu transferu danych, dlatego nie ma konieczności śledzenia ilości przetransferowanych danych z i do sieci Internet. W związku z powyższym opłata abonamentowa nie jest zależna od ilości przetransferowanych danych z i do sieci Internet oraz nie ma obowiązku dokupowania pakietu transferu danych jak np. u operatorów GSM.

rozmiar A+